fredag 2 september 2011

Trångt i stan

Sitter i bilen på väg till Orust som tyvärr inte har några zoner... ännu.

Idag blev det en liten Turfrunda direkt efter jobbet, tanken var att ta en snabb en på drygt 1h men det blev närmare 2h.

När jag gav mig ut såg jag direkt att det var en del aktivitet i stan, mipson hade blockat alla zoner runt universitetet så jag siktade först på Vallaskogen men där var lhcper, fick stanna upp en stund och planera om.

Bestämde mig samtidigt som jag tog Lambozone att jag skulle ge gärnet mot zonen Military och försöka hinna före lhcper dit. Halvvägs dit kollar jag turfkartan, lhcper står fortfarande kvar i Vallaskogen så jag känner mig rätt lugn. Väl framme vid Military rullar jag upp vid ett rödljus 50m från zonen, det står en annan cyklist där, antagligen nån som är på väg hem från jobbet tänker jag. När det blir grönt trampar jag iväg före den andra cyklisten, svänger in vid Military bara för att se en röd gubbe precis där jag är, blir lite stressad och skyndar mig in mitt i zonen och hoppas på att gps:n ska hitta rätt direkt. När jag vänder mig ser jag den andra cyklisten från rödljuset precis vända om, det var alltså lhcper som jag omedvetet hade race:at mot vid rödljuset, tack för fighten ;)

Efter Military är jag rädd att lhcper ska ta copzone före mig så det blir järnet dit också men upptäcker snabbt att jag är själv.

Nu blir det lite svårare, mipson är nere på stan och plockar zoner för fulla muggar och tillråga på allt är mactire från Norrköping där och gästspelar, bestämmer mig för att ta Nearbridge, Emergenzone och Tornet för att sen bestämma mitt nästa drag.

Väl vid Tornet ser jag att det inte finns mycket kvar i stan, konstaterar att det finns en zon vid Vasavägen och Järnvägsstationen kvar så det blir fullt fart tvärs över stan då jag vet att mactire ska ta tåget hem. Nere vid järnvägsstationen ser jag att det poppar upp en röd gubbe när jag står och tar zonen, tänker att det säkert är mactire men det visar sig vara Roxen.
Det blev en hyfsat lång pratstund, alltid kul att träffa andra turfare =)
Tack vare pratstunden så hann blocktiden gå ut för mactire och jag stack och tog hans zoner, mötte även honom på vägen så det blev en pratstund där med och efter det var det fritt fram att ta mipsons zoner.

Kändes skönt att decimera mipson på väg hem, han har ju precis gått om mig på topplisten och knyckt tredjeplatsen i Östergötland. Tog ner honom från 140ish till 90ish pph och blev Region Lord på kuppen, perfekt inför flykten från stan.

Men lyckan blev inte långvarig, hann lagom hem och pusta ut så började "Zone taken" spelas upp från telefonen om och om igen, mipson var ute och tog tillbaka. Blir till att ta igen det på söndag när jag är hemma igen.

Det här blev visst ett ganska långt inlägg, men som ni märker börjar det bli rätt trångt i Linköping, det är kul med mycket aktivitet men nu hoppas jag vi får lite nya zoner snart... ryktet säger att det kan vara på gång till helgen...

Jag glömde starta sportstrackern idag så det blev inte mycket till statistik, istället får ni hålla tillgodo med en bild på Korallen som jag var så illa tvungen att låta mipson behålla, det stod nämligen ett kravallstaket (kravall på g mao) runt hela zonen! Funderade en sekund på att se om vakterna ville ta min mobil och ta zonen åt mig men såg att jag var lite sen hem inför avresan till Orust så det fick vara.





2 kommentarer:

  1. Haha ;)
    Spännande läsning, värsta kriget

    SvaraRadera
  2. Kl 21 ikväll (lördag) skulle jag hålla ögonen öppna efter nya zoner om jag vore dig...

    SvaraRadera