tisdag 6 september 2011

Everyday I'm turf'ing

Ja jag snodde rubriken rakt av från Nerdphilia men jag hade den j*kla strofen på hjärnan halva dagen igår, dessutom passade den bra in på gårdagens runda.

Jag hade inte tänkt ta någon turfrunda igår, skulle fixa med servern och få igång Samba på CentOS 6, det var lättare sagt än gjort med iptables och SELinux... efter 4h hade jag skapligt ont i huvudet och inget fungerade :(

Jag behövde rensa skallen helt enkelt och vad är bättre då än en turfrunda? Det ösregnade visserligen men men...

Det ska tilläggas att det var helt omöjligt att se något på stigarna i Vallaskogen i ösregn och beckmörker, behöver något bättre än en 1W diod på cykeln.

Turfa lugnt!


2 kommentarer:

  1. Det finns inget dåligt vädet, bara lata turfare.

    SvaraRadera
  2. Håller med Ulven.

    Själv har jag haft vilo/sjukvecka. Var ute en sväng igår och idag. Riktigt trevligt, men det märks att man inte är helt frisk, man ger upp efter två mil även i fint väder. Bra kämpat frejo.

    Jag har denna pryl på min cykel, fungerar hyffsat, men funderar på att komplettera med pannlampa.

    http://www.cateye.com/en/products/detail/HL-EL135/

    Inte den billigaste saken (typ 200kr för just framlampan).

    //Nattkryp

    SvaraRadera