måndag 12 september 2011

Smack i asfalten

Tog en träningsrunda innan jobbet idag, mitt i ösregnet, gps:n var lite off pga regnet så det var lite klurigt att ta zonerna när man var tvungen att försöka hålla telefonen i den regntäta fickan på jackan mest hela tiden, måste säga att ZTE blade är förvånadsvärt vattensäker, den är för det mesta blöt på displayen när jag är ute och turfar i regn och den verkar klara av det riktigt bra.

Morgonens runda höll på att gå åt skogen dock, när jag precis inlett rundan och tagit Military så passerade jag in på några betongplattor under några träd och innan jag han reagera så låg jag på marken och gled säkert 5m, det var riktigt snorhalt, antagligen pga nått gegg från träden + regnet. Det gick hål i regnbyxorna, understället och knäet, inte så farligt dock så det gick att fortsätta. Jag är väldigt glad att jag hade mina styrketräningshandskar på mig som har vaddering på handflatorna, det sved lite men inte ett skrapsår där. Hjälm hade jag givetvis men som tur var landade jag så att den inte behövde komma till användning.

Så det var det, min första närkontakt med asfalt under en turfrunda. Nu vet man var man ska passa sig i fortsättningen när det är blött.

3 kommentarer:

  1. Ta det lugnt, snälla! vill gärna ha tillbaka dig i ett stycke när du är ute och cyklar...

    Shall I kiss it better? ;)

    Puss från frugan

    SvaraRadera
  2. Blöta löv/barr kan vara värre än isfläckar då man oftast är mer vaksam vid kyliga grader.

    Var själv riktigt nära att dra på arslet när jag var ner i Norrköping och gick på någon form av stort trälock som var blött. Men, som tur var klarade jag mig med nöd och näppe.

    Det börjar bli dags att införskaffa lite smidiga handskar här uppe då kylan börjar komma om morgnarna. 5 grader enligt SMHI mot slutet av vecka. Huga!

    SvaraRadera
  3. Skönt att det gick bra! Andra härliga underlag i regn är övergångsställen och kullersten. På just kullersten var jag grymt nära att vurpa stillaståendes en gång...

    SvaraRadera