torsdag 15 september 2011

frejo vs mipson

Ja nästan hela den här rundan har jag och mipson slagits om tredjeplatsen i Östergötland, men den senaste veckan kan man nog säga att fighten eskalerat något.

I lördags t.ex. så hade jag ju tagit över hela Norrköping och kände mig rätt nöjd med det, men samtidigt skulle jag till en polare på kvällen och tänkte att man alltid kunde ta några zoner på vägen. Under kvällen ser jag hur mipson ger sig ut och det måste ha varit en mäktig runda för lite senare konstaterar jag att han har drygt 400 poäng i timmen, något som jag inte kan tillåta om jag ska försöka hålla jämna steg med honom så det blir till att planera en kontringsrunda till hemresan, den blev följaktligen något längre än tänkt ;)

Till mitt blogginlägg ang. räden på Norrköping kan man se följande kommentar från mipson:
En sak som du inte nämner är du tog många zoner den dagen - sammanlagt. Jag blev tvungen att planera en lång tur på eftermiddagen/kvällen och kom hem ganska trött men nöjd; 75 tagna zoner och 59km, och jag såg att du hade tagit en mindre: 74. Men en stund senare blev jag lite förvånad när du hade ökat till mer än 80, du var alltså ute igen... När jag kollade precis innan midnatt så hade du 101 tagna zoner på lördagen! Det är väl bara att erkänna att man var besegrad...den dagen.

Det hade jag faktiskt inte tänkt på själv, bara tacka mipson för att det blev över 100 zoner den dagen och drygt 67km på cykel, bra träning!

Söndagen hade jag bestämt skulle vara vilodag, det fanns ju ett f1 lopp att titta på bland annat. Så när jag ser mipson poppa upp på kartan till kvällen känns det lite extra jobbigt... jag hade ju inte tänkt cykla något den dagen, blir ännu svårare att hålla sig hemma när han demonstrativt plockar zoner på min bakgård (Lambohov) men jag tänker att är det vila så är det. Istället blev det till att stiga upp 05:50 för att komma ut på en runda strax efter 06:30 på morgonen, den ger bra resultat, lyckas  plocka några av mipsons zoner och får upp mina poäng så vi ligger rätt lika igen.

I måndags kände jag mig rätt trött så jag var nog närmast lättad av att mipson inte var ute, kanske tänkte han samma sak? ibland måste man ju ha vapenvila för att orka med ;)

Det ska tilläggas att det var på fredagen innan allt detta som jag åkte på punktering, trots självläkande slangar så hade jag pyspunka och fick stanna lite då och då för att pumpa i mer luft i däcken...

I tisdags fick jag äntligen tid att åka ut till biltema och köpa en ny cykelslang (köpte en i reserv också) som jag monterade på under kvällen, det blev dock rätt sent innan det var klart, men jag ser att mipson är ute så det är bara att förbereda sig mentalt på en runda.

20:40 kommer jag så iväg med mat i magen och nypumpat bakdäck, taktiken för kvällen blir att fokusera ner mipsons zoner eftersom det ger dubbel vinst för mig. Det blir dock direkt ändring i planerna, ser att lhcper är på väg mot universitetet när jag egentligen ska förbi det bort mot military, bestämmer mig dock för en avstickare, tänker att jag kan blocka en zon för honom och lägga rundan genom Vallaskogen istället, men det slår dock tillbaka på mig själv, istället för att spurta till nästa zon framför mig vänder lhcper om och kör mot military... doh! Han är uppenbarligen rätt erfaren i spelet, istället för att spurta slut på sig själv styr han mot de zoner som finns tillhands.

Min plan var ju att ta mipsons zoner i Johannelund, Ekholmen och Vidingsjö... nu blir det en längre runda genom Valla och ner mot sjukhuset för att runda lhcper.

Till råga på allt ställer stormen Katia till det, t.ex. gick det knappt att cykla genom sjukhusområdet, det var som en vindtunnel där man knappt kom framåt på ettans växel trots plant underlag, men man får se det som lite extra träning =)

Efter det kommer jag iväg ut mot Vidingsjö m.m. som planerat och börjar nu plocka en hel del zoner jag inte tagit tidigare vilket är kul då det alltid är lite spännande att lära sig hur man hitta dom och på bästa sätt tar över dom. Sen bär det av innåt stan igen och genom Tannefors, vid det här laget får jag även lite hjälp av jom som säger att han gåturfa lite bara för att hjälpa mig med mipsons zoner, co-op turf?

Kl 22:40 när jag är som mest igång med att plocka de centrala zonerna i stan ringer frugan och undrar var jag håller hus, säger att jag ska skynda mig hem, borde ta 30min eller så... plockar de zoner jag passerar på vägen hem men glömde räkna med Katia, det bränner ordentligt i benen när jag bestämt trampar på längs Malmslättsvägen för att hinna hem på utlovad tid, Kl 23:05 var jag så tillslut hemma efter en rätt trevlig utflykt med lite nya vyer:


Slutligen så vill jag bara nämna att vi fått minst tre nya aktiva spelare i staden (lars1, majorbytes och gromit), välkomna!

Just som man lärt sig t.ex. vilka dagar Thunell har sovmorgon och förmiddagsturfar... men det är alltid kul med mer motstånd i stan, nu har man verkligen ingen aning hur länge man får ha sina zoner ifred.

Turfa lugnt!

3 kommentarer:

  1. Oj, du bor ju nästan granne med mig, om där du startar o stannar är där du bor, ska hålla ögonen öppen :)

    SvaraRadera
  2. Nja, jag brukar starta och stoppa en liten bit hemifrån... men typ där, tidigare bodde jag i terrasshusen precis bredvid där jag tror att du bor (utifrån var din röda gubbe brukar vara parkerad på kvällarna)

    SvaraRadera
  3. Det ät exakt där jag bor :)

    SvaraRadera