tisdag 13 september 2011

Gryningsräd i Norrköping

Nu så kommer då den utlovade fortsättningen på punkteringshistorien.

Det var som sagt natten till förra lördagen som jag fick punktering men ändå lyckades cykla hem tack vare självläkande slangar. På lördag morgon gick jag ut för att inspektera cykeln, jag hade tidigare fått erbjudande om skjuts till Norrköping just denna dag så det var lite otursamt med punktering mitt i allt.

Jag kunde konstatera att däcket hade hållit hyffsat med luft över natten men att det satt en liten glasbit inborrad i däcket, funderade på om det var värt att dra ut den med tanke på att det säkert skulle börja läcka då igen, men samtidigt kunde den inte sitta kvar för det skulle ju potentiellt bli ännu värre då efter några mil... letade reda på en pincett och drog ut den, direkt började det pysa men med luften kom det gul vätska igen och det täppte till hyffsat, med en cykelpump på pakethållaren skulle jag nog klara mig igenom en räd på Norrköping, nu var det bara till och se om staden kunde bjuda på något motstånd.

Tidigt på förmiddagen medan staden uppenbarligen sov blev jag avsläppt i ytterkanterna till Norrköping, här skulle turfas! På bilden syns chauffören som möjliggjorde denna snabba insatsoperation.
Jag hade redan på fredagen gjort upp en plan på hur jag på smidigast sätt skulle försöka ta över hela staden, det hela flöt på smidigt och jag stötte inte på en enda turfare... lite trist men samtidigt var ju syftet med operation att lyckas hålla hela Norrköping, efter några timmar och 3-4 pitstop för att pumpa däck kunde man skåda följande resultat:

Som reflektion kan jag konstatera att avståndet mellan zonerna i Norrköping är något längre och att det finns en klurighet i form av E22 som jag vid ett tillfälle hamnade på fel sida om utan en enda cykeltunnel inom synhåll, blev att cykla in till centrum och ut igen på andra sidan... surt men nu vet jag till nästa gång.

Denna "räd" blev inte så spektakulär men till nästa gång kanske man ska förvarna Norrköpingsturfarna så det blir lite fight också ;)

Turfa lugnt!



6 kommentarer:

  1. Imponerande räd i Norrköping måste jag säga. Mindre imponerande att det tog så lång tid för Norrköpings turfarna att ta tillbaka zonerna ;-)

    En sak som du inte nämner är du tog många zoner den dagen - sammanlagt. Jag blev tvungen att planera en lång tur på eftermiddagen/kvällen och kom hem ganska trött men nöjd; 75 tagna zoner och 59km, och jag såg att du hade tagit en mindre: 74.

    Men en stund senare blev jag lite förvånad när du hade ökat till mer än 80, du var alltså ute igen...

    När jag kollade precis innan midnatt så hade du 101 tagna zoner på lördagen! Det är väl bara att erkänna att man var besegrad...den dagen.

    - mipson

    SvaraRadera
  2. Härlig runda! Får mig att minnas när jag trampade runt. Jag var ut kvällstid, och den gången hade jag inget problem att hitta motstånd i form av bland annat KP och Saidfun.

    Har du några räder i andra städer planerade?

    SvaraRadera
  3. Norrköpingsturfarna är väl lika sällsynta som snöbollar vid midsommar?
    Hursomhelst - well done!

    SvaraRadera
  4. Nattkryp: inga räder planerade men har en kompis som vill ha med oss till Gävle nån gång... får se om cykeln får följa med i så fall ;)

    Fredrick:
    Ja dom är sällsynta, lustigt att du skulle dyka upp mitt i allt och sno zonerna från mig just denna dag, vad var oddsen för det egentligen?

    SvaraRadera
  5. mipson:
    Ja det blev lite turfande under transportsträckorna till och från ytterligare en hack-kväll.
    Nästa inlägg ska nog få handla om våra fighter sen i lördags, har ju varit helt galet, så fort du varit ute har jag fått cykla ut och kontra för att du inte ska dra ifrån...

    SvaraRadera
  6. I den här takten kommer ni drabbas av överträningssyndrom snart allihopa...

    SvaraRadera